Sunday, March 9, 2008

Aslak left Levajok 19.25 and hopefully he will have a good night crossing the mountains to Skippagura. He have had some tough moments in Levajok having to leave four dogs behind. All the dogs were fit and ate well, but Sara, Chilli and Smirre had to quit due to sore shoulders and Momba due to a sore wrist. This is minor injures that will be fine after a day of resting, but it is impossible to continue the race for dogs with this injures. The rest of the dogs are fresh and ate well. This is of corse not a good situation, but if he continues to race in a smart and careful way, taking one leg at the time, and keeping a positive attitude then he has a good chance to come trough.

3 comments:

Tutta said...
This comment has been removed by the author.
Tutta said...

Taking one leg at the time... ;)

Tull til side, det høres litt dramatisk ut med så mange hunder ute allerede... Kan du si noe mer om det?

Krysser fingra, og beina! Helt til i morra, da drar jeg oppover for å sjå sjøl og stå klar med kamera.

Veldig kjekt med oppdateringene dine. Og at du forklarer, for da lærer man jo litt også. Peis på.

Klem hjem og hils så mye!

Onkel said...

Hei Espen

Dette er første gangen jeg gir meg til kjenne overfor deg. Jeg er gift med din fars kusine Anne Marie og har fra tid til annen vært inne og kikket på undervegs.no. Må jo følge litt med i hva "slekta" foretar seg. Artig var det å lese om din filmpris, og spennende er det jo også å følge med på hvordan det går med Aslak i Finnm. 1000. Hils ham lykke til videre fra meg. Og så må jeg jo slett ikke glemme å gratulere med det nye skuddet på familietreet, selv om jeg skulle ha gjort det for lenge siden.
Beste hilsen
Olav